dijous, 4 de gener del 2018

Mor l'escriptora Sue Grafton

Fa pocs dies ens ha deixat una de les dames del crim de la novel·la negra, la Sue Grafton.
La novel·lista de best sellers es va fer famosa amb la saga literària d’assassinats L’alfabet del crim. Cadascuna de les 24 entregues començava per una lletra de l’alfabet. La darrera, amb la Y, va ser publicada a l’agost sota el títol Y is for Yesterday. Al  2019 tenia previst publicar l’entrega definitiva Z is for Zero. La seva filla, en una nota ha dit: "l’alfabet ha acabat amb  la lletra Y".
La vida, el projecte vital i literari de Grafton es confonia amb la del seu personatge més famós, la detectiu Kinsey Millhone: vital, divertida, aguda i precisa en les seves respostes. En una entrevista, Grafton comentava sobre els seus inicis: “Era molt jove i molt optimista quan vaig començar amb A d’Adulteri. La meva intenció ja en aquell moment era fer la B, la C i continuar fins a la  Z, però no tenia res, ni contracte, ni res. No tenia ni la seguretat de que vengués i de fet no va vendre molt, així que en molts aspectes estava treballant  de bona fe, amb l’esperança de que els lectors fossin els que m’ajudessin a arribar fins aquí”.
Grafton va prohibir als seus fills que en el futur s’adaptessin les seves novel·les al cinema: “Els meus llibres són la meva vida. I com sap Millhone, ella serà recordada quan ja ningú se’n  recordi de  qui era Susan Grafton”.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada